Samozřejmě v novém provedení, tedy s přeplňováním dvojicí turbodmychadel, které při sníženém objemu na 3,0 l zaručují vysoký výkon 317 kW (431 k) nebo dokonce 331 kW (450 k) s paketem M4 Competition, a to vše při snížené normované spotřebě! Základní hmotnost také citelně klesla.
Vyzkoušeli jsme BMW M4 Coupé se sekvenčním řazením M DCT, a můžeme potvrdit, že konkurence pro tyto vozy téměř neexistuje. Dynamika, která vás vtiskne do anatomických sedadel, úžasný zvuk šestiválce, jenž nezná prodlevu turbodmychadel, a příkladné jízdní vlastnosti, s vynikajícím držením stopy i při vysokém příčném zrychlení, navíc předvídatelné, jak se na vůz klasické koncepce s pohonem zadních kol sluší, potěší všechny sportovně založené řidiče. Alternativou je šestistupňové manuální řazení, ale vězte, že žádný řidič nedokáže řadit tak rychle, jako dvouspojková sedmistupňová sekvence M DCT. A to ještě máte několik vozů v jednom!
Ptáte se, jak je to možné? To je jednoduché, dnešní elektronika dovoluje rozdílná nastavení, která fungují podle zvoleného režimu a podmínek adheze. Méně zkušeným se však nedoporučuje vypínat stabilizaci, ani volit režim Sport Plus, či využívat M Dynamic Mode, kdy se posunují hranice fyzikálních zákonů na ostrou hranici, jejíž překonání by nemuselo skončit dobře. Ostatně za příplatek lze i zvýšit nastavení elektronického omezovače rychlosti z 250 na 280 km/h v paketu M Driver´s Package! Ve třech stupních Comfort, Sport a Sport Plus můžete měnit charakteristiku motoru, dvouspojkové převodovky M DCT, aktivních tlumičů (na přání se montuje Adaptive M Suspension), elektrického posilovače řízení M Servotronic s proměnným účinkem i posunutí zásahu stabilizačního systému, či jeho úplné vypnutí. Jednotlivá nastavení lze individuálně kombinovat, pak uložit do paměti a v případě potřeby vyvolat pouhým stiskem tlačítka.
BMW M4 Coupé je totiž i vhodným automobilem pro každodenní provoz, a tak se při komfortním nastavení mění nejen tuhost odpružení, rychlost řazení a odezva motoru, ale i jeho zvuk a stabilizace zasahuje dříve a jemněji. Ovládání vozu je vždy snadné, s optimálním rozložením hmotnosti na nápravy, jak je u značky BMW tradicí. Na vývoji poháněcí soustavy i podvozku se aktivně podíleli tovární jezdci BMW Motorsport ze série DTM, jmenovitě Timo Glock a Bruno Spengler, takže je jasné, že zákazník dostává do ruky sportovně laděný vůz, patřící na vrchol příslušného segmentu.
Foto: Jiří Maršíček
Jednou měsíčně od nás dostanete email. Stačí se přihlásit k odběru novinek.