Mé dojmy z BMW M2 Competition

Přemýšlíte o novém voze BMW M a máte obavy z jeho každodenní použitelnosti? Anebo se bojíte vysokých nákladů na jeho servis? Tak přesně pro vás jsme připravili recenzi Martina Kovalčíka, která rozptýlí vaše případné obavy a zodpoví mnoho praktických otázek.
Mé dojmy z BMW M2 Competition


Mnozí Martina znáte jako zapáleného fanouška vozů BMW M. Již 11 let pracuje pro brněnskou firmu Renocar, prodejce vozů BMW, specializuje se na vozy řady BMW M. Přibližně rok jezdil každý den s vozem BMW M2 a nedávno přesedlal do nového modelu M2 Competition. Jaké jsou rozdíly oproti předchozí verzi M2 a jak se chová tento vůz v každodenním provozu?


Když jsem si před více než rokem poprvé sedl do M2, ihned jsem se zamiloval. Je to vůz, ve kterém cítíte přesně to, po čem jako řidič toužíte. Nikdy jsem netíhl k astronomickým výkonům nebo nadbytečnému luxusu na palubě, ale právě naopak. Nízká hmotnost, dostatečný výkon, kompaktní rozměry, dobré brzdy a vynikající zpětná vazba od řízení – to je můj recept na radost z jízdy. A M2 tyto požadavky splňuje dokonale.

Pro velký úspěch a oblíbenost modelu M2 se automobilka BMW rozhodla pro radikální změny při vývoji nové M2 Competition. V nové verzi se pod kapotou skrývá motor s dvojitým přeplňováním z modelů BMW M3/M4, výkon narostl na 410 koní. Od většího sourozence byly převzaty také sportovní sedadla, zpětná zrcátka či vyztužení motorového prostoru karbonovým boomerangem. Hmotnost vozu mírně narostla, kvůli emisním normám byl použit filtr pevných částic. Vyšší hmotnost vozu ale nebudete vnímat, zato výrazně tišší zvuk z výfuku ano. Pokud jste byli zvyklí vychutnat si zvuk motoru při průjezdu tunelem, tak v tomto momentě budete trošku zklamaní. Řešení ale může být instalace výfuku na míru, třeba od firmy Akrapovič. To je ale asi tak vše, co lze nové M2 Competition vytknout.

Motor S55 považuji za zásadní změnu. Jeho pružnost je obdivuhodná, bez problému táhne od 1.100 ot/min a lineárně rostoucí výkon vás zabrzdí až u hodnoty 7.000 ot/min. K tomu přidejte téměř okamžitou reakci na plyn, skvělou příplatkovou dvouspojkovou převodovku DCT M a zadní aktivní samosvorný diferenciál, který mění svou uzamykatelnost na základě polohy plynového pedálu, nikoliv jen prokluzu kol. Další změnou je přepracované strmější řízení a vyztužení motorového prostoru karbonovým dílem „strut brace“. Pro někoho je to možná detail, ovšem v praxi tyto drobné změny dělají divy. Grip na předních kolech je opravdu výjimečný a nespoutaná zábava začíná po vypnutí všech asistentů. To, co si dovolíte s DSC OFF u M2, si nedovolíte s žádným jiným BMW. M2 Competition se nechá vodit dveřma napřed s nevídanou lehkostí a přesností, zkrátka nemusíte být doktor, aby jste řezali zatáčky chirurgicky přesně. M2 vám hodně odpustí a zároveň vám nabídne radost, která je specifická pro sportovní vozy od BMW.

M2 je navíc auto pro každodenní provoz. Den začíná tím, že se ráno těšíte, až někam vyrazíte. M2 má ráda město, okresky i dálnice. Není to nepříjemně tvrdé nepoužitelné auto. Na kvalitním asfaltu vám nabídne nejvíce zábavy, na rozbitých cestách budete cítit spíše tuhost než tvrdost, což může být nepříjemné spíše pro posádku než pro řidiče. Prostornost je kupodivu dostatečná. M2 využívám i s rodinou na delší trasy i dovolené, bez problému se vlezeme i s kočárkem do kufru. Hodně lidí také řeší zimní provoz, resp. zadní náhon v zimě a jeho omezení. V první řadě je třeba si uvědomit, jak často je ve vaší lokalitě kalamitní stav. Pokud se nebavíme o horských oblastech, tak tipuju přibližně 3 až 4krát za rok. Zbylých cca 360 dnů taháte přebytečná kila a platíte za vyšší spotřebu a pořizovací cenu vozu, pokud požadujete náhon na všechna 4 kola. Sám jezdím na hory několikrát za rok a vždy jsem se dostal tam, kam jsem potřeboval. Navíc na sněhu si takový vůz řidič užívá dvojnásob. Za všech okolností pak oceňuji výjimečné jízdní vlastnosti vozu. Ty jsou dány právě pohonem zadní nápravy, kam se přenáší výkon, přední kola tak poskytují maximální zpětnou vazbu v řízení. Ani náklady na servis takového vozu nejsou překážkou. Služba BMW Service Inclusive, která je v ceně každého nového vozu, pokryje veškeré náklady na servis vozu včetně materiálu. Je zdarma na 5 let nebo do ujetí 100 tis. kilometrů.


Máte dotazy nebo se chcete svézt v BMW M2? Kontaktujte mě nebo sledujte můj Instagram profil @bmw_kovalcik.

Sledujte novinky ze světa BMW M

Jednou měsíčně od nás dostanete email. Stačí se přihlásit k odběru novinek.