Josef Vrtal z Autosalonu: M3 nepotřebuje titulek

Renocar povolal toho nejlepšího, aby se podíval na zoubek skvostu jménem M3. Pepu Vrtala, kterého znáte z Autosalonu televize Prima. Vyždímal z ní maximum a informace o ní předal neopakovatelným stylem. Tak, jak to umí jen on. Tak, že si do M Trojky budete chtít sednout taky.
Josef Vrtal z Autosalonu: M3 nepotřebuje titulek


431 koní- 431 dokonalých zážitků! Mydlím to bohužel nedaleko Salzburku – a to znamená riziko, že po cestě potkám 431 rakouských policistů, kteří mě teoreticky připraví o 431 řidičských průkazů až do konce všech mých životů.

S M3 se ale nedá jezdit normálně. Vlastně bych lhal. Dá se jezdit klidně. Dokonce ultra lidsky. Spotřeba v režimu ,,spořádaný občan napraný ,,wienerschnitzelem“ pak nepřekročí 9 litrů. 431 koní a 8,7. Krávy kolem silnice žerou víc.

M3 aktuální, M3 předchozí, M3 před 25 lety. Mají, respektive, měly, jedno společné. Staly se snem kluků, co touží po rychlosti. 4,1 z nuly na 100 je ale pro tohle auto chabou vypovídající hodnotou. Teď nemyslím, že by to nestačilo. Je to super. Je to dokonce až moc! Tupou akceleraci zvládne i pan farář, když ho přemluvíte. Mnohem důležitější projev, chcete-li ryzí charakterový rys M3, nese jméno ovladatelnost. A tohle jméno budiž pochváleno.

Když v BMW poslední M Trojku stavěli, stříkli do ní kmenové buňky, jako by šlo o závoďák. Kapota a blatníky z hliníku. Speciální kovaná kola. Na přání karbon-keramické brzdy. Střecha rovněž z karbonu. Frajeřinka? Kdepak-další minus 5 kilo. Suma sumárum 80 kilo dole oproti předchozí generaci. Potřeby našich jízd jsou různé. M3 vychází té různosti maximálně vstříc. Málokdy píšu o čudlících, tady ale musím. Volant, podvozek, motor a převodovka nabízejí každý 3 režimy nastavení. Od komfortu po Extra sport. Mění M3 tak výrazně, až mám pocit, jako by mě strčili do počítačové hry.

O kombinaci nastavení mám přehled mrknutím oka! Motor nastavení – lážo plážo, volant – sport, podvozek – nedrncám, převodovka – prdnu to tam na volnoběh.

Během pikovteřiny všechno přecvakám a vidím: motor – sport, volant – jako na okruhu, převodovka řadí bleskurychle za dechberoucího řevu. Podvozek mele zuby na kostní moučku. Ale ta radost! Ta dynamika! Horko těžko někoho, kdo by se M3 mohl přiblížit alespoň na dohled. Po popravě omezovače, kterou za poplatek vykoná kat v servisu BMW, jede M3 280 za hodinu. Budíky proto končí tři sta třicítkou.

Pozice za volantem je díky sedadlům na hranici dokonalosti. A šťastným Vás tohle auto učiní i v koloně. I když stojíte. Stačí otevřít okno a zaposlouchat se. Ryk šelmy donutí ostatní auta kolem, aby si strachy krupla do výfuku. Takhle řve, tygr když okolo mňoukají vystrašené kočky.

Mohl bych na další dvě strany popisovat technická řešení unikátní pro tento automobil. Třeba kloubový hřídel přenášející výkon k zadním kolům udělali z kompozitu. Vzadu je aktivní ,,M“ diferenciál , který umí posílat mezi 0-100 % výkonu na levý nebo pravý kolo. Ve zlomku vteřiny. Nemá ale smysl se v tom babrat! V luxusní restauraci taky nenutíce kuchaře aby Vám během jídla krok po kroku odvykládal, z čeho ho dělal, a proč. Jednoduše si jídlo vychutnáte.

I já si M3 vychutnávám. A vím na sto procent jedinou věc. Těch ,,jedna devět “ ,co za ni v základu u Renocaru chtějí, je po dlouhé době suma sumárum, kterou doporučuju utratit. I za cenu rozkolu v rodině, vydědění dětí, poslání ženy do továrny na třísměnný provoz.

Na věky věků, mám M!

Sledujte novinky ze světa BMW M

Jednou měsíčně od nás dostanete email. Stačí se přihlásit k odběru novinek.