První BMW M3 Touring.

Rodina modelů BMW M3 a BMW M4 se vůbec poprvé rozrůstá o karosářskou variantu Touring.

První BMW M3 Touring.

BMW M3 Competition Touring s pohonem všech kol M xDrive kombinuje nefalšovaný závodní pocit z jízdy s mimořádně výrazným charakterem a větší praktičností. Je to poprvé, co BMW M GmbH uvádí na trh pětidveřovou variantu svého vysokovýkonného modelu prémiové střední třídy, který sklízel úspěch ve všech šesti modelových generacích. Automobil bude nabízen výhradně ve verzi Competition a se systémem pohonu všech kol M xDrive. To znamená, že výkon 375 kW/510 k generovaný řadovým 6válcem s technologií M TwinPower Turbo je přenášen prostřednictvím 8stupňové převodovky M Steptronic s řazením Drivelogic a podle potřeby rozdělován na všechna kola.

Díky této technologii pohonu a specifickému naladění podvozku vykazuje BMW M3 Touring za všech okolností zcela mimořádný jízdní projev, a to jak na silnici, tak na závodním okruhu při překonávání dynamických limitů. Tradiční dynamický styl, agilita a preciznost BMW M se snoubí s neomezenou každodenní praktičností, kterou umocňuje ještě větší zavazadlový prostor, a společně propůjčují BMW M3 Touring velmi výraznou identitu, kterou jednoznačně demonstruje extravagantní design exteriéru. M3 Touring přesvědčuje také inovativními technologiemi obsluhy a konektivity. Jedná se o první vysokovýkonný vůz od BMW M GmbH, který bude vybaven novým systémem BMW iDrive včetně BMW Prohnutého displeje využívajícího BMW Operační systém 8.

M typický design s výraznými detaily.

Design exteriéru BMW M3 Touring vlastním osobitým stylem odráží motorsportem inspirovaný charakter modelové řady M3/M4. Stejně jako sedan, lze i variantu Touring jasně odlišit od varianty BMW řady 3, která je základem pro tento M model. Čistě navržené plochy, mohutné blatníky a další prvky signalizují výjimečný výkonový potenciál BMW M3 Touring, stejně jako M specifické designové prvky, které jsou pevně spojeny s funkčními požadavky na přívod chladicího vzduchu a aerodynamiku. Z toho vzniká extravagantní a emoce vzbuzující výraz, který BMW M3 Touring jasně odlišuje od jeho konkurentů v segmentu.

BMW M3 Touring se vyznačuje specifickými úpravami provedení střechy a zadní části, které jsou pro novou variantu charakteristické. M3 Touring tak v rámci své modelové řady i mimo ni získává jedinečnou vizuální identitu.

Stejně jako plochy karoserie, i proporce BMW M3 Touring podtrhují jeho výraznou dynamickou auru. Zvenku je o 85 milimetrů delší než BMW řady 3 Touring (4794 mm), je také o 76 mm širší (1903 mm) a o čtyři milimetry nižší (1436 mm). Má mimořádně velká kola z lehké slitiny s průměrem 19 palců vpředu a 20 palců vzadu.

M specifická BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek.

M specifická přední část zajišťuje, že Touring je okamžitě rozpoznatelný jako člen rodiny M3. Uprostřed se vyjímá vertikálně orientovaná černá a bezrámová BMW maska chladiče, která klesá hluboko dolů k vozovce. Její horizontálně uspořádané M specifické dvojité lamely nesou označení „M3 Competition“. Kromě toho velké nasávací otvory umístěné ve spodní části předního nárazníku zlepšují přívod chladicího vzduchu ke komponentům pohonu a brzdové soustavy. Každý z otvorů je rozdělen na dvě části a opatřen voštinovou výplní. Vzduchové clony, situované v krajních částech přední části, zlepšují aerodynamiku a zdůrazňují šířku vozu.

Součástí standardní výbavy BMW M3 Touring jsou Full-LED světlomety s optickými světelnými trubicemi ve tvaru písmene U pro denní svícení. Volitelné laserové světlomety BMW Laserlight lze rozpoznat podle modrých ozdobných prvků. Jejich součástí je také funkce adaptivního přisvěcování do zatáček s variabilním osvětlením vozovky pro jízdu ve městech a na dálnicích, a navíc také neoslňující asistent dálkových světel BMW Selective Beam. Při rychlostech nad 60 km/h laserové světlomety BMW Laserlight zvětšují dosvit dálkových světel na maximálních 550 metrů a dynamicky sledují topografii vozovky. Na seznamu volitelné výbavy jsou také zatmavené světlomety BMW Individual Shadow Line.

Při pohledu z boku se osobité a dynamicky protažené proporce modelu Touring snoubí s výrazně rozšířenými podběhy kol, charakteristickými M bočními ozdobnými prvky a rozšířenými bočními prahy. Spolu se spodními hranami předního a zadního nárazníku, které rovněž výrazně vystupují, tvoří prahy černý lesklý pás kolem celého vozu. Tento prvek karoserie inspirovaný závodními vozy doplňuje přední spoiler, aerodynamická křidélka vzduchových clon a kryty podvozku, jež zlepšují aerodynamiku. Na zdokonalení proudění vzduchu se podílejí také leskle černá M specifická vnější zpětná zrcátka.

Interiér s nádechem exkluzivity.
Prostorová koncepce BMW M3 Touring a design jeho interiéru zdůrazňují v různých ohledech odlišný charakter vozu. Automobil je vybaven nejnovější generací multisenzorického systému BMW iDrive vybaveného BMW Operačním systémem 8, který umožňuje intuitivní ovládání. K tomu se přidává mimořádně progresivní design palubní desky s BMW Prohnutým displejem.

BMW Prohnutý displej ukazuje cestu k modernosti a digitalizaci. Tvoří ho 12,3palcový informační panel za volantem a kontrolní displej s úhlopříčkou 14,9 palce spojené jednolitou skleněnou bezrámečkovou plochou, která je prohnutá a natočená směrem k řidiči. BMW Prohnutý displej společně s BMW Operačním systémem 8 umožňuje výrazně snížit počet tlačítek a ovládacích prvků.

Mezi nejvíce odlišující prvky BMW M3 Touring patří jeho praktičnost a prostor, který nabízí k uložení výbavy pro každodenní život i rychlou jízdu. Zadní prostor disponuje třemi plnohodnotnými sedadly. Opěradla zadních sedadel jsou dělená v poměru 40:20:40, takže je lze sklápět buď jednotlivě, nebo vcelku, podle toho, kolik cestujících nebo nákladu je třeba přepravit. Tímto způsobem je možné objem zavazadlového prostoru BMW M3 Touring rozšířit z 500 litrů na maximálních 1510 litrů. Dalším charakteristickým detailem zvyšujícím praktičnost BMW M3 Touring je zadní okno, které lze otevírat nezávisle na pátých dveřích.

Sledujte novinky ze světa BMW M

Jednou měsíčně od nás dostanete email. Stačí se přihlásit k odběru novinek.