Nové BMW M5 CS

V návaznosti na nedávno uvedené BMW M3 CS, BMW M4 CS a BMW M2 CS nyní BMW M vůbec poprvé nabízí exkluzivní speciální edici legendárního BMW M5, což otevírá prostor pro mimořádné jízdní zážitky pro čtyři cestující.

Nové BMW M5 CS
Zcela mimořádné zážitky z jízdy si mohou užít čtyři cestující – dva v exkluzivních předních M karbonových sedadlech a dva v samostatných zadních sedadlech. Sedadla jsou čalouněná jemnou černou kůží Merino s ozdobnými prvky v červené barvě Mugello Red. Na opěrkách hlavy je umístěna silueta legendárního okruhu Nürburgring. BMW M5 CS vypadá díky exkluzivní interpretaci ikonických prvků značky BMW jako žádné jiné. Mezi tyto prvky patří BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek v provedení Gold Bronze a světelné trubice ve tvaru písmene L laserových světlometů BMW Laser, které při zapnutí potkávacích či dálkových světel nebo uvítacího světla Welcome Light svítí žlutě namísto bíle, což evokuje úspěšné závodní vozy kategorie GT.

BMW M5 CS je luxusní sedan nabízející každodenní použitelnost bez kompromisů, jde ale také o vysokovýkonný sportovní vůz s prostorem pro čtyři cestující. Uspořádání interiéru, skládající se ze čtyř samostatných skořepinových sedadel, je pro tento speciální model exkluzivní. M karbonová sedadla vpředu s integrovanými opěrkami hlavy a osvětlenými logy M5 snižují hmotnost vozu, přičemž výraznou boční oporu těla i v situacích, kdy řidič takzvaně tlačí na pilu, poskytují také výrazně tvarované bočnice sedáku a opěradla. Unikátní je rovněž samotné provedení sedadel. Jemné černé kožené čalounění Merino předních sedadel a kožené čalounění Merino exkluzivních samostatných sedadlech vzadu se vyznačuje nápadnými kontrastními prvky a ozdobným prošíváním v červeném provedení Mugello Red. Obrys legendárního okruhu Nürburgring na opěrkách hlavy posouvá sportovní intenzitu o další kus dál. M karbonová sedadla vpředu mají elektricky nastavitelnou výšku, sklon, délku sedáku a sklon opěradla, přičemž šířku opěradla lze měnit dofukováním jeho bočnic. Sedadla jsou standardně vyhřívaná a sedadlo řidiče je vybaveno také funkcí paměti.

Aby BMW M5 CS disponovalo požadovanými jízdními vlastnostmi, mohou řidiči individuálně konfigurovat jak systém M xDrive, tak všechny komponenty jízdní dynamiky. Upřednostňování kol zadní nápravy systémem M xDrive dodává vozu mimořádnou agilitu. Řidič může navíc měnit rozložení výkonu mezi přední a zadní kola a také upravit reakce stabilizačního systému DSC (Dynamic Stability Control). Kromě režimů 4WD a 4WD Sport mají řidiči k dispozici režim 2WD pro pohon pouze zadních kol. Ten zkušeným majitelům umožňuje vychutnat si zážitek z jízdy, který nabízely minulé generace BMW M5, tedy řízení v té nejryzejší podobě, aniž by vůz hlídal nějaký asistenční systém.

BMW M5 CS je exkluzivní nová vlajková loď modelové nabídky BMW M a disponuje nejvýkonnějším motorem od BMW M GmbH. 4,4litrový motor V8 s technologií M TwinPower Turbo nabízí výkon 467 kW (635 k) při 6000 1/min a maximální točivý moment 750 Nm generuje v rozmezí od 1800 do 5950 1/min. Vysokootáčkový charakter osmiválcové pohonné jednotky – omezovač zasahuje při 7200 1/min – pochází ze světa motorsportu a servíruje impozantní zátah a intenzivní dodávku výkonu. Charakteristiku motoru lze změnit stisknutím tlačítka ze základního nastavení EFFICIENT na SPORT a SPORT+, přičemž poslední dva uvedené režimy zrychlují reakce motoru na pohyby plynového pedálu. BMW M5 CS vybavené převodovkou M Steptronic s funkcí Drivelogic vystřelí z 0 na 100 km/h za 3,0 sekundy, tedy o 0,3 sekundy rychleji než BMW M5 Competition. Tím se pevně usazuje v teritoriu supersportovních automobilů. Speciální edice potřebuje k dosažení mety 200 km/h z klidu pouhých 10,4 sekundy, což je o 0,4 sekundy méně než BMW M5 Competition. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 305 km/h.

Sledujte novinky ze světa BMW M

Jednou měsíčně od nás dostanete email. Stačí se přihlásit k odběru novinek.