U zrodu “em-pětky” stála myšlenka divize BMW Motorsport zkombinovat výkonný sedan se sportovním automobilem. Výsledkem byl mimořádně výkonný vůz s dynamikou sportovního automobilu a zároveň komfortem 4dveřového sedanu. První BMW M5 poháněl řadový 6válec ze sportovního vozu BMW M1. V současnosti je vrcholem BMW M5 verze Competition s přeplňovaným 8válcovým motorem s výkonem 625 koní.
Edice 35 Jahre vychází z verze Competition. Jejím základem je motor V8 s technologií M TwinPower Turbo s maximálním výkonem 460 kW (625 koní) a točivým momentem 750 Nm. Podvozek je speciálně naladěn, stejně jako pohon všech kol xDrive a aktivní diferenciál na zadní nápravě. Jízdní styl vystihuje silný zátah, optimální trakce, jízdní stabilita a ovladatelnost. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy.
Exteriér a interiér BMW M5 Edition 35 Jahre zdobí řada designových a výbavových prvků speciálně vyvinutých pro výroční model, nechybí ani doplňky BMW Individual. Nápadný vzhled vynikne ve spojení se speciální šedou metalickou barvou karoserie Individual Frozen Dark Grey II. Ta v sobě ukrývá pigmentaci vytvářející dojem hedvábně matného povrchu. Pro edici 35 Jahre byla navržena také nová 20palcová z lehké slitiny Y-spoke v šedé barvě Graphite Grey.
V interiéru na první pohled zaujme obložení ze zlatého eloxovaného hliníku se strukturou karbonových vláken. Toto obložení slaví ve výročním modelu svoji premiéru, najdete ho na palubní desce, panelech dveří a středové konzole.
Nové BMW M5 Edition 35 Jahre pokračuje v původní filozofii, na které je koncept výkonného sedanu založen. Motor, přenos hnací síly, podvozek a design BMW M5 vždy tvořily pečlivě sladěný celek. Tento koncept se osvědčuje při agilní a bezpečné jízdě na silnici stejně jako při dynamické jízdě na závodním okruhu.
Za zmínku stojí například 4. generace BMW M5, kterou poháněl vidlicový 10válec odvozený z motoru F1. Motor s výkonem 373 kW (507 koní) posunul koncept motorů řady M do nového extrému, točil totiž přes 8000 ot./min a nabídl jedinečný zvuk.
V 5. generaci se poprvé objevuje motor s přeplňováním. Dvě turbodmychadla umístěná mezi hlavami válců a křížené výfukové svody byly hlavními devizami vysokootáčkového motoru s výkonem 412 kW (560 koní). Také v poslední – 6. generaci BMW M5 je použit motor V8 s přeplňováním a poprvé v historii se o přenos výkonu na vozovku stará pohon všech kol xDrive.
Jednou měsíčně od nás dostanete email. Stačí se přihlásit k odběru novinek.